Mitt foto
Navn:
Sted: Trondheim, Norway

Velkommen hit! Jeg bor i Trondheim sammen med mann og barn. Her vil jeg dele naturopplevelser og litt om alt.

onsdag, november 01, 2006

Novembermorgen

en vakker orkideblomst

utsikt fra mitt vindu

ikke så mye snø enda

noen som vet om dette er frø? de bitte små på stengelen?

Hverdagsglede på oppfordring fra Ingrid:

- tenne et lys, se på flammen som brenner og kjenne at roen senker seg

- en telefon fra en god venninne og avtale om kaffebesøk

- en god varm klem fra mannen min før han drar på jobb

- rusle en tur og se hvor rent og hvitt alt er nå

- smugtitte på engelen jeg kjøpte i går, og glede meg til å sette den fram lillejulaften

(altfor tidlig å kjøpe julepynt, jeg vet det....men jeg kunne ikke la være :))

7 Comments:

Blogger Hulda said...

Så flott den orkideen din er, jeg har hatt for lenge siden, men den klarte seg dessverre ikke så bra. Jeg så først nå at du hadde lavendelposen fra meg i skapet. Så fint det var! Tror jeg skal sette en i et skap jeg har også, det var lurt. :) Skjønner deg godt, jeg har også sett på julepynt som er kommet i butikkene nå. Mye som frister der ja. :)

9:08 a.m.  
Blogger JULIEK said...

Så flotte bilder av orkideen. Nei synes ikke det er noe tidlig med julepynt kjøp nå. Bare en måned igjen til advent. Koselige hverdagsgleder du har skrevet ned : )

2:50 p.m.  
Blogger siripirisiri said...

EY!!!
Jeg så på det skapet på Fretex, og sa til Kristian at det kom til å bli kjempefin om vi malte det hvitt! Men neida, "hvor skal vi ha det da?Har vi plass?"
Hørt på makan! Nå kan han angre seg for det ble kjempefint!

Ha en fin kveld da TiaPia!
Klem Siri:)

3:10 p.m.  
Blogger Tia said...

hulda: jeg har ikke hatt orkideer før, ble inspirert av Ella. Håper jeg får dem til, de er nydelige.
Ja, synes det var lurt og veldig fint med lavendelposen i skapet!
Jeg har dilla på julepynt, så det blir nok litt mer etterhvert.

Julie: ja, jeg liker orkideene veldig godt, de blomstrer så lenge og er virkelig flotte. Hehe..bra det er flere enn meg som begynner julehandelen tidlig!
Jeg trodde ikke hverdagsgledene kom med, jeg redigerte dem inn etterpå, og når jeg oppdaterte bloggen så var de ikke med! merkelige greier - nå var de jo kommet med :)

Siri: hehe, jeg måtte le nå, jeg var i tvil om det skapet, det var jo veldig grønt! Og jeg innså jo at det ble mye arbeid å male det. Men de hadde satt ned prisen fra 350 kr til 100 kr, så da så. Grønnmalingen var sølet mye utover både glassene og hengslene på dørene, så det var litt av en jobb å få bort det grønne.
Håper du finner et veggskap du også!

Ha en fin kveld alle sammen :)

5:08 p.m.  
Blogger Timotei said...

Nydelig orkide du har! Så koselig å høre om hverdagsgledene dine, og du, det er ikke for tidlig å kjøpe julepynt da! Gled deg over engelen din du!

8:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei Tia, oj- her var masse nye ting!
Sjekk bloggen min i dag da- så kan vi sammenligne utsikten fra vinduet! Hihi, det var litt vittig at du også hadde det.
Så flott stolen din ble, du er jo virkelig flink.
Klart jeg skal prøve å lage øredobber til smykket ditt- om jeg får tak i det jeg trenger;)

Mail adressen min er :
www.annicheme@msn.com

Klem fra Anniche

10:23 p.m.  
Blogger A said...

Så fina blommor, och fint om vardagsglädje! :) Fint skåp du målat!

11:14 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home