Mitt foto
Navn:
Sted: Trondheim, Norway

Velkommen hit! Jeg bor i Trondheim sammen med mann og barn. Her vil jeg dele naturopplevelser og litt om alt.

søndag, september 24, 2006

Med ønske om en varm høst :)


Hernbernheia


"Gje meg handa di ven"
Tekst: Sondre Bratland
(Irsk melodi fra 1600-tallet)

Gje meg handa di, ven, når det kveldar
Det blir mørkt og me treng ei hand
La dei ljose og benlege tankar
fylgje oss inn i draumars land
Lat varmen frå ein som er glad i deg
Tenne stjerner i mørkaste natt
Gje meg handa vi, ven, når det kveldar
Det blir mørkt og me treng ei hand
Varme tankar og hender som trøystar
Er som sol over frosen jord
Kjenne varmen frå ein som er nær deg
Gjev langt meire enn store ord
Denne sangen er så nydelig synes jeg
den passer ekstra godt nå når det er høst
og vi går mot en mørkere og kaldere årstid

6 Comments:

Blogger siripirisiri said...

Hei!
Ble det noen lopper på deg?
Vi gikk en lang tur i estenstadmarka, og var kjempeslitne etterpå..

Så det ble rolig kveld med hjemmelaga pizza og tv..

Du tar mange fine bilder må jeg si!
Ha en fin søndag!

10:06 a.m.  
Blogger JULIEK said...

Oj oj tia, så vakre bilder. Man ser faktisk den varme høsten i dem. Og nydelig tekst også av sondre bratland. Ha en fin søndag : )

11:36 a.m.  
Blogger Hulda said...

Flotte bilder fra en høstskog. Og den sangen av Sondre Bratland er nydelig.

3:55 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Nydelig bileder, nydelig sangtekst!!Fortsatt god søndag:)

5:14 p.m.  
Blogger Tia said...

siri: ja, det ble litt lopper og så dro vi på Fretex etterpå hvor det ble enda mer! Mye av det skal males, skal vise bilder når det er gjort. Gleder meg til helga og skogtur, uansett vær!
Julie: takk for koselig kommentar, naturen er vakker nå og lufta så frisk!
Hulda: Ja, stortrives i skogen og sangen er så stemningsfull og fin.
Anniche: takk for gode ord, ser at du også var på loppis! Jeg synes det er moro å se hva andre finner på loppis også!

7:17 p.m.  
Blogger Timotei said...

Så fine høstbilder du har tatt! Jeg er veldig glad i høsten. Det er noe med fargene og luktene og den kjølige lufta, tror jeg. Nydelig sangtekst!

8:38 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home