Mitt foto
Navn:
Sted: Trondheim, Norway

Velkommen hit! Jeg bor i Trondheim sammen med mann og barn. Her vil jeg dele naturopplevelser og litt om alt.

mandag, september 11, 2006

En av mine favoritter

..fra Fretex er disse søte eggeglassene, og de hadde hele 6 stk. til en samlet pris på 60 kr. Jeg nyter ofte synet av dem, de skal stå i veggskapet på kjøkkenet når jeg bare får det opp på veggen! Det blir nok i løpet av uken - gleder meg til mer plass. Nå henger det kun en enkel hylle der og det er ikke all verdens plass.
Denne koppen eller hva det er for noe fant jeg på loppemarkedet søndag. Det står PEWTER under, samt B og M med bilde av en måke? mellom. Den er laget i Norge. Noen som vet hva den brukes til? Et flytelys og/eller en rose oppi blir ok tror jeg :)

5 Comments:

Blogger siripirisiri said...

Hei du!
Det var et veldig søtt eggeglass ja!
Nå er formen mye bedre, heldigvis, kjedelig å gå å hangle sånn.

Gleder meg til å se bilde av ullgenseren din!

Ull er gull spør du meg!

9:28 p.m.  
Blogger Hulda said...

Så flott det eggeglasset er! Heldig som har 6 av dem! Den koppen blir flott med flytelys eller ei rose i. :)

10:47 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei Tia:)
Oj,Oj jeg ble helt forelsket i de eggeglassene, skikkelig nydelige!
Jeg har også tittet etter det på loppis, men uten hell!
Koppen kan være en tomling. Det de i gamle dager brukte å drikke sprit av, navnet av at de puttet tommelen oppi koppen for å spare på spriten.....
Er ikke sikker altså, men blir nydelig med litt pynt oppi:)

10:42 a.m.  
Blogger JULIEK said...

Så søte eggeglass. En slik kopp har jeg aldrig sett før.

4:34 p.m.  
Blogger Tia said...

Siri: ja, de er absolutt mine favoritt-eggeglass! godt å høre du er mye bedre :)
Skal legge inn bilde av genseren i morgon...trur eg ;)

Hulda: ja, skal låne en rose fra potterosen ute. :) (må teste)

Anniche: håper du finner eggeglass du også, hehe..det dukker opp det utroligste på loppis! Og gøy om det er en tomling, morsomt det med tommelen. Jeg har aldri hørt om det før. Hva lærer man ikke av å blogge :D

Julie: nei, en slik kopp er helt ukjent for meg også, men jeg likte den. Blir fin sammen med alt det andre "blikket" jeg har.
Skal stå laaangt unna eggeglassene og sånne saker. :)

5:09 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home