Mitt foto
Navn:
Sted: Trondheim, Norway

Velkommen hit! Jeg bor i Trondheim sammen med mann og barn. Her vil jeg dele naturopplevelser og litt om alt.

onsdag, november 22, 2006

Noen av mine prosjekter og nisser :)

I dag oppdaget jeg at kaktusen i vinduet har fått blomster!

Jeg fikk forklaring på forskjellen mellom novemberkaktus og julekaktus fra Ella (http://ellaslillehi.blogspot.com/)

Så jeg tror muligens dette er en julekaktus?

Den andre jeg har er rød og har mye mer taggete blad, bladene er også større på den.

Jeg strikker meg en ulljakke i tykt Ara-garn
kombinerer flere oppskrifter pga at jeg vil ha raglanarmer
...håper den vil bli brukandes :)
dette er forstykker + rygg, har igjen å strikke et erme

Det lyse skal bli en babyjakke...med tiden :) det har ingen hast - babyen er nyfødt og jeg strikker str 6-9 mnd
Halsen med blomst er ferdig, men ikke dampet
Skjerfet er med eieren i byen... det ble såvidt ferdig :)
foran ligger en ferdig pulsvante og en såvidt påbegynt

Denne søte nissen fant jeg på handlerunden i dag,

den var uimotståelig med sine herlige røde kinn

Denne fant jeg på Fretex i dag, den er norsk - fra Drøbak
Tregaardens Julehus
Ordentlig fin og forseggjort og så ser han så koselig ut!
Bra det er jul snart!!

5 Comments:

Blogger siripirisiri said...

Se her ja!
Mye fint du har på pinnene!
Gleder meg til å se hvordan det blir!

Siri:)

7:48 a.m.  
Blogger JULIEK said...

Så søte nisser da, man komnmer jo virkelig i julestemning. Skal tenne utelysene mine idag. Føler liksom det er advent nå, selv om det er neste helg.

8:05 a.m.  
Blogger siripirisiri said...

Hvordan går det med deg Tia?
Noe spennende på gang?

2:14 p.m.  
Blogger ♥ Carpe Diem ♥ said...

Flink du er med strikkepinnene.
Fine nisser du har funnet.
Ønsker deg ei flott uke
Og kos deg i adventstida Tia ;)

6:04 p.m.  
Blogger Tia said...

Siri - det går fremover med jakka iallfall, den er ferdig, og har tilogmed festet trådene, men den mangler knapper foreløbig.

julie: så hvor koselig det var i vinduet ditt, jeg gleder meg også til å få opp utelysene, det er så flott med mye lys ute i desember!

ella: takk skal du ha, det er alltid koselig å ha et strikketøy i hendene. Jeg koser meg med å male for tiden ;)
Maling og lydbøker er en flott kombinasjon :)

1:40 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home